Monday, July 16, 2007

.: Kissemurra :.

.::.

Jag sitter hos Kim och Alan nu. Josh for till jobbet och jag ville inte riktigt vara allena hela dagen. Så jag for hit, hjälpte Kim och Alan nere i Kenneln och nu har jag ätit frukost och sitter här. Ensammen. Kim är snart uppe här i huset igen, hon håller på med det sista på kenneln nu skulle jag tro.

Vaknade sju, fast klockan sa att det var 5:43 men tydligen gick klockan fel och Josh fick bråttom upp. Tur att jag är kissenödig ofta, ibland i alla fall. Fast det är jobbigt för jag måste vara fantasirik med hur jag ska ta mej opp ur sängen själv. Josh vaknar oftast till o håller sin arm som en lyftkvarn för mig. Det är komiskt, för jag har aldrig haft något problem med att ta mig upp men nu med Leia i magen så har det varit mycket bökigare.

Hon har börjat gå lite neråt i magen, antar att hon känner sig redo att möta världen snart. Min mage känns som det fallit ner en liten bit. Kommer säkert sakna min gravid mage senare, även om det till störst del känns lite i vägen just nu.

Nina, men huu vikken gubbe du mötte på bron. Han borde få ett kok stryk. Älskar att läsa dina blogg, du uttrycker dig så väl. Jennys med. Är glad för ditt stod vännen. Malin; tänker på dig mycket. Saknar dina små söta mess!

Om 5 dagar gifter sig Erica med sin Grim. Är väldigt lycklig för de två. Känns underbart att min väninna hittat rätt och har en sån stark kärlek. Ta hand om henne väl Grim! Vet att du kommer göra det :)

Idag tänkte jag på hur skönt det vore om man satt hemma hos mamma. På terrassen. Jag saknar hemmet där. Jag saknar alla välkända stigar. Kommer ju att gå där igen men det kommer att dröja nu ju, kan ej fara nu även om jag skulle vilja det. Jag får ju ej flyga med min mage just nu!

Häromdagen ringde mor min och far satt och gnällde om kejsarsnitt i bakgrunden. Mor blev trött på honom tillslut och gick och la sig och gav far luren och han tycker jag ska ha kejsarsnitt "då det inte gör lika ont" och han är orolig att moderkakan ska fastna för mig när Leia födds. Fattar inte att han inte förstår att vanlig födsel är mindre smärtsamt än kejsarsnitt som tar längre tid att läka dessutom. Han lyssnar inte på mor min som säger det till han utan han TROR sig VETA hur det känns. Far min har aldrig fött nån bebis, iaf såvitt jag vet. :P. Alla här säger lika. Jag skulle endast ha kejsarsnitt i nödfall. Aldrig som ett val. Kul att ha ett ärr på magen resten av sitt liv. Neee, jag föredrar att föda från kissemurran :P

Tror far är rädd för att mor nästan dog när hon födde lillebror min. Moderkakan fastnade och hon förlorade mängder av blod, Hade det inte varit för att far var där för att ropa på henne skulle hon ha vandrat till andra sidan. Hon förklarade att hon hörde honom långt borta, när hon var på väg mot "ljuset" men kom tillbaka till honom. Tack och lov! Kan ej föreställa mig hur det hade varit utan mor min! För hon är min ängel! <3


.::.

No comments: