Tuesday, July 31, 2007

.: Todelidoo :.



Här är de fina skorna jag fick för några veckor sedan av min svärmor Kimberley. Hon är en ängel, en verkligen fin själ även om hon är väldigt Pentacostal kristen. Men hon är inte en sådan som dömer eller försöker omvända mig, även om hon känner att hon skulle vilja omvända mig. *ler* Vet du ej vad Pentacostal kristen betyder så är det de kristna som tror på att tala i tungor och tror att man kan få demoner i sig och blahablaha.. De är som en sekt tycker jag och Josh. Men när det kommer till religioner i alla dess olika former så kan också en religion te sig som en sekt på en plats och inte på en annan. Det har också med vad man är van vid att göra. Men jag tycker ändå att folk får tro vad de vill tro på så länge jag ej tvingas in i något jag ej tror på. Så länge jag får vara jag. Jag tror ej på att tvinga människor eller tycka illa om någon för dess tro. För mig ter det sig tämligen fånigt när någon hatar en för att de ej är som en själv. Det är barnsligt att döma, för vem är du och jag att döma? Är vi allvetande gudar själva? Är vi själva så perfekta att vi kan döma ut andra som ej tänker och känner som vi? Världen är stor och det finns plats för alla!

.::.

Återigen ett stort grattis till Erica och Grim. De hade ett vackert sagobröllop. Tack för alla korten jag fått se! Och misstro ej att jag inte har er i tankarna. Jag vet att mitt kort och det jag vill ge er kommer bli sena. Jag är ej rik, det är så mycket utgifter just nu med kommande bebis. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! <3

.::.

Min mage är stor. Förutom svullna fötter om kvällarna så tycker jag att min graviditet har varit lättsam. Jag har haft lite foglossning men inte mycket. De första månaderna mådde jag illa men det gick över. Nu är det mest kul när Leia Katarina leker i magen. Men jag är nervös inför förlossningen. Hur kommer den vara? Jag har inte den blekaste aning om vad jag har att vänta där.

På torsdag har Kim ordnat en Baby Shower åt mig. Vet ej vilka som kommer komma ännu, men det är en del tror jag. Joshs farmor kommer vara där, för jag har redan sett vad hon köpt. Tror jag kommer få massa blöjor. Det vore ju bra för det är kostsamt!

.::.

Och Nina, jag lovar att hålla dig informerad. Lycka till på Gripsholm söta!

.::.

No comments: