Saturday, June 16, 2007

.: Dittan och Dattan :.

I torsdags morse for jag med Josh till Wanda och Josh for till jobbet. Dagen spenderade jag med Wanda, vi pratade om ditt och datt och jag fick sy lite med. Sedan skulle hon åka iväg och göra ärenden så då följde jag med henne och vi var även till Wallmart där jag köpte mig ett par knäjeans och en top, för jag behöver verkligen mer mammakläder. Min mage är för stor för mina vanliga nu. Wanda köpte ett par byxor och två tröjor till mig med, vilket jag är så himla tacksam över. Det hade hon inte behövt göra men hon ville och jag lät henne då förståss. Hon är en underbar kvinna, jag håller väldigt mycket av henne.

När vi kom hem och hunnit innanför dörren började åskstormen. Det ösregnade och dundrade ett bra tag. [Farmor bor i Rockwood] och tydligen så hade det haglat i 10 minuter i Spring City, riktigt stora isbitar som föll från himlen. Aaron [Joshs lillebror] sparade en av hagelbitarna i frysen. Ojoj. Såg det idag. Så iaf tillbaka till farmor.. Jag sydde så länge jag kunde, men kunde inte göra mer efter vi kom hem då det dundrade så mycket och jag vill inte använda symaskinen när det är så. Vi umgicks istället, och såg på tv och åt god middag. Vid elva gick jag och la mig. Läste i Pride and Prejudice och somnade sedan. Vid tre på natten väcktes jag av en underlig kramp på min högerfot. De tre små tårna och ända ner till hälen vart helt konstigt, som om bendelen där lyftes uppåt. Kunde ej stå på foten, stod på tårna istället och när det gick över var allt vanligt igen. Skum grej, så jag läste en timme efter det och vaknade nio följande dag.[Igår, fredag].

Igår sydde jag klart klänningen och läste ut Pride and Prejudice och lämnade boken kvar för Wanda att läsa. Och Josh kom dit sju på kvällen, vi åt middag och umgicks med Wanda och Wibb till nio på kvällen. Tycker så mycket om henne så det inte är sant!

Sen igår kväll när jag kollade min helgon hade jag fått 8 gästboksinlägg och 3 mail och 15 mail i hotmail mailet, men haha, det var bara 5 av dem som var värda att läsas. Resten slängde jag i skräpposten, Ellos sänder för mycket reklam!!

.::.

No comments: