Wednesday, June 13, 2007

.: I can assure you..:.

Jag har läst över 200 sidor i Jane Austens "Pride and Prejudice" och jag är fängslad av hennes sätt att skriva. Inte på svenska, för hur kan en översatt bok göra henne rättvisa? Engelskan är fantastisk och boken är gammal. Hon skrev väl den i slutet på 1700-talet/början av 1800-talet. Filmen, den nygjorda med Keira Knightley gör boken fullständigt rättvisa och är lika bra som Jane Austen skriver.
Jag fullkommligt avgudar gamla verk. Bram Stokers Dracula är så många gånger bättre än den usla filmen som gjorts på den. Men jag gillar den gamla, första Nosferatu.

:

Vad mer har hänt här? Förutom att en busig 6-månaders valp tuggade sönder internetsladden? Ni som läst min dagbok på Helgon vet att det gjorde mig förbannad. Josh och jag beslöt senare att jag behöver ej ha den stress runt omkring mig nu som en valp ger innan bebisen kommer. Det konstiga är Issas besatthet över sladdar.. Hon vet att det är fel, ändå kan hon inte hjälpa det. Tur att hon ej bet i nån elsladd och fick sig en elchock. Men hon har det bra nu, hos sin nya ägare.

Det är mycket med valpar, det är mycket med bebisar med. Men en bebis är en bebis ändå, det är fullkomligt annat för mig än en hundvalp. Jag har aldrig varit hundmänniska på det sättet heller, jag har gillat dem och gillar de flesta ännu men jag är också lite rädd för dem [om jag ej känner hunden]. Josh är bättre med hundar än jag. Gamla Minna förblir nog kattmänniska ändå!

:

Imorgon ska jag sy hos Wanda igen och stannar nog där över natten. Så får Josh komma hem på fredag och plocka upp mig på vägen. Sedan ska han jobba lördag till tisdag. Så det blir några nätter utan honom men det ska nog gå.

:

Var hos bebisläkaren idag med. Jag har gått ner lite medans magen växt. Så jag antar att jag gått ner i fett medans Leia växt :) Är väl bra det! Vill ändå inte ha nån massa äcklig kroppsfett. Sånt ska man ju träna bort sedan. Köpte en Yoga Dvd för det ändamålet, ska ju börja 4 veckor efter bebisens ankomst. Hoppas jag!

::

Har förresten funnit en ny underbar väninna. Min Malin! <3

::

Nina Gulle! <3 >> I'll be thinking of you...

No comments: