Friday, May 18, 2007

.: God Morgon :.

Det är bara 11:33 här nu, och jag gick nyss upp. Jag läste två kapitel ur True Believer och det är en kärlekssaga och på något sätt så har jag hamnat mitt i den. Menar jag vill läsa ut boken för jag vill veta vad som sker. Det är ingen dålig bok, kanske lite för enkel i skrivstilen for mig. Det är ju en modern kärleksroman. Och jag tycker det moderna språket saknar sin charm. Det handlar om en NY journalist som åker till Boone Creek i North Carolina för att skriva en story om en gravplats där underliga ljus förekommer när det är dimmigt. Och han tror ej på spöken så han hittar såklart anledningen därtill. Men han räknade ej med att möta stadens bibliotekarie som är något extra, hon är en som han vill ha resten av sitt liv typ. även om boken andas småstadsidyll så är den ganska underhållande. Skulle nog ej säga att den är bäst, utan den är nog bara medelmåttig.

Min frukost består av mjölk och kellogs K special flingor. Jag önskar jag hade den med jordgubbar i för den är absolut min favorit. Synd bara att den är så dyr jämfört med de andra.

Den dumma fågeln pickar på fönstret i det mögliga avstängda rummet. Den har gjort det sedan februari typ. Jag funderar på möjliga sätt att skjuta den lilla jäveln för allvarligt talat så är det jävligt störande. Jag brukar ej vilja ta död på djur men den där fågeln håller på varenda dag och pickar på fönstret därinne. Den startar runt 9-10 på morgonen och håller på till och från hela dagen. Vad är dess problem undrar man. Josh har tagit ner grenar vid fönstret så den har ju inget att sitta på. Undrar om den skulle sluta om vi knöt Issa vid trädet? Men jag tror inte det för Issa är världens lataste och helt ofarliga hundvalp. Måste smyga mig på den med en luftgevär kanske och skjuta den så man får vara ifred från dess pickande!!

Få se vad man får gjort idag. Jag har i allafall läst i boken och det blir nog mer innan man går till sängs. Hoppas på att skriva mer i familjegrejen, men först måste jag nog diska. Och när ska jag hinna sticka på halsduken? Förhoppningsvis lite idag men det är inte helt säkert. För jag vill hellre skriva känns det som. När vi ser på film,jag och Josh, brukar jag sticka samtidigt.

Vi ska nog till mormor imorgon. Joshs alltså, mina är ju döda sedan länge. När man skriver på familjegrejen så tänker jag så mycket på dem. Saknar dem och önskar man kunde ha varit mer med dem. Dumma mamma som flyttade till Sverige! :O Jag hade gärna känt min mormor och morfar väl men morfar dog när jag var sju år och mormor gick bort när jag var 18,år 1997. Leia kommer ha en gammelfarmor och gammelfarfar vilket är få förunnat!

Nu ska jag äta min frukost. Varför dröjer jag här för? Magen vill ju ha mat!

.:::.

No comments: