Friday, May 25, 2007

.: Minnen från Svunna Tider :.




Tänk att man faktiskt var liten för typ lite över 20 år sedan. Vad minns man av sin barndom egentligen? Av vänner och saker och hyss man gjort? Här kommer en liten lista av saker jag gjort mig skyldig till och vänner jag haft och vänner jag fortfarande har och annat skoj man minns:

* Som liten brukade jag "terrorisera" min granne som ofta satt barnvakt åt mig. En gång hade hon brutit benet och så kom jag och knackade på. Sedan gick jag och tog hela kvarteret med mig.. Förlåt Lena!
* Jag brukade få godis av en äldre herre. Han kastade ner det åt mig på gården.
* Jag och Kimmo lekte med Hemangubbar.
* Jag högg av Kimmos pekfingertopp i Finland. Ajaj.
* Jag var tydligen väldigt bestämd.
* Mina första vänner hette Mari och Kai. Tror jag och Kai gick hand i hand i ettan.
* Jag började klass tre i Bålsta efter att ha bott i Finland ett halvår.
* Jag träffade Sarah och Emelie den sommaren. Och Nina. Nina gullunge är min väninna än idag! :*
* Sarah och jag ringde gratis 020 nummer och låtsades vara 20 år gamla. Jag kom i kontakt med två av mina högskolekamrater. Lustigt sammanhängande. Tur att man hette Susanna! ;) [Vad gör man ej för att döda dötid i skogen som ung rebellisk tonåring?!]. Dagen efter i skolan var det bara att låtsas att inget hänt men flina åt sig själv. :O
* Att ringa nummerupplysningen gratis från mynttelefoner. Och fråga efter Kalle Anka eller Carl Gustav Wrangel. Tydligen fanns det en Wrangel i norra Sverige. OJ! [Carl Gustav Wrangel byggde Skokloster slott på 1600-talet] Eller bestalla gratis recept at Tomas fran Arla..
* En vinter så kom Nina till Skokloster och vi stannade i hennes sommarstuga. Vi halkade hela tiden på hennes uppfart!
* Vi skrev historier och ritade och hittade på historier till Twin Peaks.
* En älg kikade in en sommar via hennes fönster!
* Jag bodde en vecka hos Nina och hennes familj då jag praktiserade på Marabou när jag var 15. Fick tuggummi av Tommy jämt. Tycker om hennes familj än. Varmare människor får man leta efter!
* Jag brukade vara på camping resor med min faster och kusin.
* Jag hängde med hobbysatanister när jag var 17. Varav Daniel inte visste att Type O Negatives låt "Wolf Moon" handlar om mens.. Yuck.
* Jag och Essa brukade fota så fort vi hade tråkigt.
* Vi brukade även skolka från gymnastiken i högstadiet och gömma oss i en potatiskällare med Sanna.
* Vi brukade också springa ifrån henne och en annan på skoj för att gömma oss längst opp i mörka trappuppgången pa vårdcentralen.
* Vi hade roligt när vi kollade på Go Wests små reklambilder. Essa fick en bula på pannan när hon pekade på en tjej som hon trodde var en kille.
* Jag har busat med corpse paint med hobbysatanisterna. Skrämde mamma!
* Annika sa att hon var värsta metallaren men varenda gång man ringde så lyssnade hon på något helt annat.
* Jag skrev ett töntigt brev till Johan för jag var för blyg för att säga Hej.
* Jag och Nina var ofta på Grottan och hade roligt.
* Jag och Essa lekte på ett balkongräck långt uppe i luften. Via släppa tag och sådant.. Dumt gjort :O. Min dejt var skräckslagen. Det var hemma hos honom.
* Jag har ignorerat dejter :O

Vad mer finns det om dig och mej Nina? ;)

.::.
Guess Ill have to find it out soon! [inte att postas här dock].
.::.

No comments: